Pokud i váš byznys obnáší prodej zboží a služeb na internetu, určitě jste si GDPR nastudovali dobře a stejně jako dřív i nyní řešíte, jak vyjít vstříc zákazníkovi, jak mu nabídnout skvělou zákaznickou zkušenost a jak mu co nejlépe servírovat nabídky, které zaujmou právě jeho!
Personalizované využití dat
O této aktivitě se nyní často mluví. Pokud totiž máte zákazníkovi emaily a informace o nákupech, tak můžete využívat právě tyto údaje pro jejich další příjemnou zákaznickou zkušenost. Například jim připomenout nákup dalšího zboží či příslušenství.
Další moderní pojmy, které se používají právě s tím, abyste zákazníkům tvořili služby a nabízeli produkty na míru, jsou strojové učení a umělá inteligence. V mnohých článcích na internetu se dočtete, že tyto technologie jsou tu proto, aby vám výrazně usnadnily práci a pomohly vám ušetřit čas. Efektivní je hlavně v tom, že zlepšuje komunikaci se zákazníkem, tím tedy vylepšuje jejich zážitek z využití právě vašich služeb a nákupu vašich produktů. To celé vede k tomu, že klient má pozitivní zákaznickou zkušenost a tím pádem může právě váš obchod doporučit i dalším lidem.
Pokud nemáte představu, co to je, respektive k čemu se využívá tato technologie, představte si například chaty, které jsou na webových stránkách a automaticky s vámi začínají komunikaci. Říká se jim také Chatboti.
K čemu konkrétně tedy jsou?
Takový robot, který komunikuje s klientem pomáhá vybírat zboží nebo (a to hlavně), odpovídají na časté dotazy klientů podle připravených scénářů. U těch, kteří jsou opravdu dobře programováni často zákazníci nejprve vůbec nepoznají, že se jedná o komunikaci s umělou inteligencí. A i když to pozná, většinu běžných dotazů dokáže robot zodpovědět a odpovědi máte hned a nemusíte čekat, až některý ze zaměstnanců bude mít čas na povídání s vámi, respektive na povídání s vašim klientem.