Vědecký výzkum, který vedla britská fakulta sociálních studií při univerzitě v Oxfordu, ukázala, že lidé zařazují domácí práce a povinnosti lidem podle pohlaví. Pakliže je to muž, má na starosti venkovní práce, auto, technické a fyzické práce okolo domu. Zatímco žena má na starost děti, vaření, nakupování, uklízení, praní a žehlení pro celou rodinu, a to jak podle žen, tak podle mužů. Jedná se o neuvěřitelně nefér rozdělení prací, ale nejspíš si to nikdo neuvědomuje, jelikož se jedná o stereotyp, ve kterém žijeme už dlouhé roky.
· Zajímavost
Zajímavé však je, že ve chvíli, kdy byl před heterosexuální respondenty, kterých bylo přes pět tisíc, postaven homosexuální pár, který měli respondenti roztřídit tak, aby se každý věnoval nějakým domácím pracím, heterosexuální respondenti odpovídali na rozdělení tak, že hledali, který z mužů nebo žen je v páru ten dominantní tedy maskulinní, a to mezi dvěma muži i mezi dvěma ženami.
· Co dnes rozhoduje o tom, kdo bude dělat jaké domácí práce
Britské a americké sociology zajímalo, zda se v poslední dekádě změnil názor na to, kdo má v páru dělat jaké domácí práce. Vědci předpokládali, že to bude záležet na následujících bodech:
– Koníčky partnerů
– Vlastnosti partnerů
– Vzdělání partnerů
– Zaměstnání partnerů
– Výška jejich platů
– Jak moc času tráví v práci a jak jsou časově vytížení
Avšak z tohoto sešlo. Dokonce i dnes stále ještě platí heterosexuální rozdělení páru podle pohlaví, a to muž a žena. Zatímco muž má být na zahradě a sekat trávu či opravovat auto, což jsou činnosti, které děláme jenom velmi zřídka, ženy mají na starosti komplet všechno ostatní. To je podle heterosexuálních respondentů správné rozdělení domácích prací, protože, to tak vždycky bylo.
· Stereotyp hraje prim
Když bylo před heterosexuální respondenty položeno několik případů homosexuálních párů, až v té chvíli se lidé začali zajímat o jejich koníčky a jejich základní vlastnosti, které měli při výzkumu k dispozici. Přirozeně se jednalo o fiktivní páry. Dotazovaní potom mezi párem hledali, který z partnerů je maskulinního typu; za typ maskulinní byly považovány sporty, jako je basketbal, fotbal nebo hokej, případně zájmy, které se pojí s auty, motorkami, ale také se zahradou, elektronikou a technikou. Ženské typy naproti tomu jsou t, které mají rády nakupování, gymnastiku, romantické komedie.